José Ángel Ezcurra Carrillo: No se’n van quan queden en el rècord

ezcurra

José Ángel Ezcurra, Joan Sifre, Marilena García, Ramir Reig, Cristina Escrivá i Alberto Gómez. FEIS 15 desembre, 2004. Fotografia de Raül Alcocel.

La seua companya María Magdalena García Cervera, exalumna de l’Institut Obrer de València, va ser la mà amiga que em va presentar a José Ángel Ezcurra. Va ser un plaer escoltar-lo, primer a través del telèfon, quan amb entusiasme em demanava que no decaiguera en el treball iniciat, a través de l’Associació Cultural Institut Obrer, de rescatar la memòria dels seus associats.

Més tard el vaig conèixer personalment en la que va ser la seu de la revista “Triunfo”, la seua amabilitat i carisma era la d’un gran home, que terminava de rebre la Creu de Sant Jordi. Va ser una satisfacció obtindre d’ell part de la seua biblioteca personal, donació que porta el nom de la seua dona, i que es va dipositar a la Biblioteca Arxiu “Jose Luis de la Borbolla” de la Fundació d’Estudis i Iniciatives Sociolaborals, FEIS. Raül Alcocel, Alberto Gómez, Joan Sifre, també amics, dels que em preu la seua amistat, van rebre  el regal  amb entusiasme.

El recorde actiu, vital, entusiasta, savi… Vaig tindre l’honor que em telefonara perquè m’unira a la “Asociación de amigos de la revista Triunfo”, de la que era el president. L’última vegada que el vaig veure va ser a Madrid en un dels actes que es van organitzar. Ell tenia moltes il·lusions en aquest nou projecte. Segurament les seues memòries inacabades finalitzarien amb el desig de la continuïtat de l’Associació, junt amb la idea de què la labor de TRIUNFO perdurara en el record.

José Ángel Ezcurra Carrillo va nàixer a Oriola en l’any 1921 i va morir a Madrid el passat dia 1 d’octubre, 2010.

Marilena des d’ací et transmetem el dolor de la pèrdua. Saps que et volem.

Cristina Escrivá i Moscardó.

Etiquetas: , , ,