Ens ha deixat Elia Serrano

Elia ha estat militant de moltes causes, per la dignificació del País Valenciá, pels drets de les dones com a feminista i d’esquerres. Treballà com a professora de filosofía. En març de l’any 2007, l’Arxiu Històric de CCOO PV “José Luis Borbolla” va rebre la donació dels Fons Vicent Alvarez – Elia Serrano, que posteriorment ha rebut nous ingressos.

Compren documentació d’una trajectòria política compartida per Elia i Vicent Alvarez, fonamentalment dels anys 1968-1982, un recorregut per la història de la OIC al País Valencià fins a la fusió amb el MC i la fundació de la primera EUPV. Una documentació molt variada i interessant de la pròpia OIC i Plataformes Anticapitalistes, OSO, FLP y FOC, BR, MC y FUT; també dels moviments socials de l’antifranquisme a València (estudiants, associacions de veïns de barris, de dones, de solidaritat amb els presos polítics). Una secció del fons reuneix documentació de l’agrupació de treballadors de l’ensenyament de la CUT, en la qual va militar Elia.

La FEIS vol expressar el seu agraïment a ella i el seu condol a Vicent Álvarez,als seus familiars i amics.

denia

Excelsior.
Vigila, esperit, vigila,
no perdis mai el teu nord,
no et deixis dur a la tranquil.la
aigua mansa de cap port.
Gira, gira els ulls enlaire,
no miris les platges roïns,
dóna el front en el gran aire,
sempre, sempre mar endins.
Sempre amb les veles suspeses,
del cel al mar transparent,
sempre entorn aigües esteses
que es moguin eternament.
Fuig-ne de la terra immoble,
fuig dels horitzons mesquins:
sempre al mar, al gran mar noble;
sempre, sempre mar endins.
Fora terres, fora platja,
oblida’t de ton regrés:
no s’acaba el teu viatge,
no s’acabarà mai més.
Etiquetas: ,