Memòria i vigència d’un compromís. Universitaris contra la dictadura

A la Universitat de València, al Carrer de la  Nau fins el 1 de setembre, es pot visitar una exposició força interessant, es tracta d’ una mostra que ens aproxima a la lluita estudiantil contra el franquisme, centrant-ne fonamentalment en el període dels primers anys setanta fins la mort de Franco, i fent èmfasi en  l’ activitat dels estudiants provinents del Partit Comunista, principal grup polític de l’ oposició, però, no l’ únic present i actiu.

Òbviament la mostra aporta elements del context de la lluita, tant nivell de país,com  d’ estat, o europeu. El material gràfic és de prou qualitat, amb obres d’art de reputades signatures, i amb materials de l’ època que al meu parer, a més amés del significat emotiu o evocador, avalen el paper del moviment universitari. Al meu parer queda un poc difuminada la real presència dels continguts valencianistes en eixe moviment estudiantil, els quals, es clar, al meu parer, donarem un cert significat a eixa  lluita al País Valencià.

FEIS ha colaborat amb la aportació del Fons Vicent Àlvarez - Elia Serrano, i del Fons Alberto García Esteve de l’Arxiu Històric de CCOO PV,  i dues impremtes, una “vietnamita” i altra “ciclostil” procedents de CCOO d’Elda.

Pàgina en Facebook de l’Exposició.
Etiquetas: , , , , , , ,