FEIS prepara un programa d’activitats culturals per a 2014

El patronat de la Fundació d’Estudis i Iniciatives Laborals (FEIS) ha aprovat el Pla d’actuacions per a l’any 2014, que inclou conferències, cinema i un seminari de lectura.La fundació continuarà amb la seua tasca de catalogació en l’Arxiu Històric de CCOO PV.

logo feis 25 aniversariEl patronat de la FEIS ha aprovat el Pla d’actuacions 2014. La presidenta Dolores Sánchez va presentar el cicle de conferències ‘La urgència de la política’, cicle que es desenvoluparà al llarg de l’any 2014, i la resta d’activitats. La Fundació mantindrà algunes ja començades com el cicle de Cinema Social, i continuarà amb la presentació de llibres. FEIS està preparant un seminari obert de lectura, que començarà a la fi de gener. A més, està dissenyant un espai de formació sindical sobre alternatives econòmiques.

El patronat ha valorat l’exposició ‘Somni de llibertat’ que va tenir lloc al teatre El Micalet de València i de l’acte conjunt de la FEIS amb les associacions d’expresos i represaliats del franquisme (AERPA i AREF PV) que es va celebrar el passat 14 de gener.

Promoció de la recerca sobre el franquisme

A més d’aquest punt, el Patronat va tractar més punts de l’ordre del dia, en la reunió ordinària celebrada el 23 de desembre de 2013. Quant als pressupostos per a l’any 2014, es mantenen en línies generals les partides i dotacions d’exercicis anteriors, només hi ha una lleu reducció prevista dels ingressos i despeses en una quantia menor (2.300 €).

La FEIS continuarà les tasques d’arxiu i de catalogació, que, amb l’important ajut de persones voluntàries, mai suficientment valorada i reconeguda, es fan en l’Arxiu Històric José Luis Borbolla, la resta d’arxius i la Biblioteca del centre Primer de Maig. A més, promourà que en un futur siga acollida per la Universitat de València una trobada d’investigadors i investigadores del franquisme. Es continuarà impulsant la col·laboració en la xarxa d’arxius del sindicat.

El Patronat també valora la constitució d’un grup dinamitzador de la Fundació a Alacant i comarques del sud del País Valencià i dels actes en els quals la FEIS ha col·laborat i organitzat conjuntament. També va acordar que a partir del mes de gener, el logotip de la Fundació incorpore l’esment a la celebració enguany (2014) del seu 25 aniversari.

A més, la resta de propostes remeses pel Consell de Direcció (sobre micromecenatge i relació amb les amigues i els amics de FEIS) van tenir la seua valoració positiva i continuaran concretant-se mitjançant els estudis tècnics adients.

Etiquetas: , ,