Cine Social: “Dos días, una noche”, de Jean Pierre y Luc Dardenne (2014)

Nova edició del Cicle FEIS d’El Cinema Social, el dimarts 31 a les 18:00 h., a la Sala d’Actes de la seu de CCOO de la Plaça Nàpols i Sicília de València.

Sandra ha estat de baixa per depressió a la fàbrica on està emprada. Casada i amb dos fills, quan ja es troba un poc recuperada i és a punt de reincorporar-se al treball, es porta una desagradable sorpresa: els seus companys han estat pressionats per votar entre un incentiu en forma d’important prima, i l’eliminació del seu lloc de treball, guanyant la primera opció, que ajudaria als seus companys a resoldre moltes dificultats econòmiques. Com la manera de fer ha estat prou heterodoxa, el seu cap concedeix l’oportunitat que el dilluns es torne a votar la proposta. De manera que Sandra disposa d’un cap de setmana per parlar amb cadascun individualment i persuadir-los que aposten per la conservació del seu lloc de treball.

“Algo nos conduce, en esta magnífica película, a recordar numerosos aspectos de aquella obra maestra de Berlanga, Plácido (1961), donde el protagonista trata de cobrar, primero, y pagar una letra del monocarro, segundo. Una fábula sobre la insolidaridad, que ahora nos llega de la mano de esos dos grandes cineastas que son los hermanos Dardenne. Claro que también hay respuestas solidarias, pero abundan más las de los compañeros de trabajo, jefes y, sobre todo, sistema, para quien la clase obrera, su conciencia y su venta de la fuerza de trabajo no cuentan para nada.” Antonio Llorens
Després de la projecció s’obrirà un debat sobre escassetat i repartiment de l’ocupació, amb la participació de Manuel Matas, candidat del PSPV-PSOE.

Més informació sobre la programació en la web d’El Cine Social.

Etiquetas: