MAIG de la CULTURA i el TREBALL

CCOO PV celebra aquest Primer de Maig de 2015 amb la convicció que les polítiques aplicades des de 2010 han alimentat una recessió d’efectes devastadors sobre l’ocupació, la cohesió social i la qualitat de vida de la ciutadania. S’ha pretés eixir de la crisi impulsant un capitalisme més agressiu, deprimint les condicions laborals, retallant els serveis públics i els sistemes de protecció social que són consubstancials al nostre estat del benestar. S’ha aprofitat per canviar el nostre model econòmic i social.

Al voltant d’aquesta conmemoració històrica del moviment obrer, el sindicat i la FEIS difonen la seua activitat cultural al País Valencià dins l’agenda del MAIG DE LA CULTURA I EL TREBALL, que coordina la Fundació 1º de Maig de CCOO.

DIMARTS, 28 D’ABRIL, a les 18 h. a la Sala d’Actes de la seu del sindicat a la Plaça Nàpols i Sicília 5 de València, EL CINEMA SOCIAL: ARCADIA, un film dirigit per Costa Gavras. Debat posterior sobre el dret al treball, amb la participació de Paco Molina, Secretari General de CCOOPV.

DIMECRES, 29 D’ABRIL, a les 19 h., a la Sala d’Actes de la seu de la Plaça Nàpols i Sicília, PRESENTACIÓ de la NOVEL·LA de MIGUEL PAJARES, LA LUZ DEL ESTALLIDO. Amb la participació Joan Sifre (FEIS – CCOOPV), Ángela Nzambi (CEAR PV) i de l’autor de la novel·la.

DIMARTS, 5 DE MAIG, Jornada VINT ANYS SENSE OVIDI MONTLLOR, des de les 18 h. a la Sala d’Actes de la seu de CCOOPV a València, projecció del documental Ovidi per Ovidi, produït per TV3, amb un col·loqui posterior amb el director. A les 19:30 h. l’acte continuarà amb l’actuació del Cor Lleonard Giner, que interpretarà cancions de l’Ovidi. A les 19:45 h. s’hi inaugurarà una exposició d’obres pictòriques de l’artista alcoià Toni Miró. Tancarà la jornada el grup de dolçaines i tabals Estrela Roja, de Benimaclet.

DIMARTS, 5 DE MAIG, obertura a la Facultat de Filologia de la Universitat de València (Campus de Blasco Ibáñez) de l’Exposició TIEMPOS DE SILENCIO Y SOLIDARIDAD: LA MATERNIDAD SUIZA DE ELNA 1939-1944, una producció d’AEMIC, la Maternité Suisse d’Elne, la UNED i la Universidad Complutense. La FEIS colabora en el muntatge de l’exposició a València i l’organització d’activitats al voltant de l’ajuda a les víctimes de la guerra i la literatura dels camps de concentració. Restarà oberta tot el mes de maig.